odpowiedzi

 

Zachęcam do zapoznania się z odpowiedziami na zadane już pytania. Zapraszam również do zadania własnych pytań oraz zapoznania się z archiwami otwartego dialogu ze społecznością Uczelni podczas dwóch kadencji rektorskich w latach 1999-2005.

2020-08-13
Adam Pustelnik pisze: Panie Rektorze,
nauczanie zdalne daje bardzo mierne efekty.
Widać to chociaż w wynikach tegorocznych matur.
Zdalne nauczanie w szkole wyższej, przy tak skromnym, ograniczającym się w większości do wysyłania linków oraz materiałów do przeczytania, zaangażowaniu dużej części pracowników naukowych SGH, ma mocno dyskusyjny sens. Czy naprawdę nie można rozważyć, wzorem innych uczelni przynajmniej hybrydowego modelu nauczania?
Jakie nowe metody pracy zdalnej oraz metody sprawdzenia jej jakości zaplanowali Państwo w nadchodzącym semestrze? Proszę o konkrety, a nie okrągłe słowa.

Po pierwsze sprawozdania nauczycieli akademickich i skargi studentów na uciążliwość zajęć prowadzonych on line wskazują, że "w większości" było inaczej niż Pan pisze.
Propozycję "hybrydy" rozważaliśmy: takie nauczanie prowadzić może do realnego ogniska zakażeń.
Co do nauczania zdalnego w ogóle: jeszcze niedawno wszyscy fascynowali się MOOCs. Prowadzi tak zajęcia MIT, Uniwersytet Harvarda, Berkeley. A więc - według mnie - sprawa jest bardziej w motywacji do studiowania on line, niż w jego ogólnie złym wpływie na nauczanie.
Co do kolejnego semestru: doskonalone będą metody wykorzystane po marcu.
A jakość sprawdzi rynek pracy...

2020-08-13
Gość serwisu pisze: Szanowny Panie Rektorze,

czy podobnie jak Uniwerystet Warszawski SGH również planuje testowanie swoich pracowników i doktorantów pod kątem obecności przeciwciał Sars-Cov-2?

Z wyrazami szacunku

Ale oni planują zajęcia "kontaktowe" ze studentami, a SGH nie.
Co do testowania pracowników: mam wątpliwości. Test wykluczający zakażenie przeprowadzony dzisiaj nie daje informacji o tym co będzie jutro.

2020-08-13
Gość serwisu pisze: Szanowny Panie Rektorze,
mógłby Pan pomóc rozszyfrować skróty (skąd one się wzięły?): SLLD, SLLA, NLLP, NLLS. Wiem, co one oznaczają, ale nie wiem, skąd tu podwójne literki "L"?

Historyczna zaszłość...
A historia była taka, że przed 2005 były trzy dziekanaty: Studium Podstawowego (trzy pierwsze semestry studiów stacjonarnych), Studium Dyplomowego (reszta semestrów studiów stacjonarnych) i Studium Zaoczne.
W 2006 jak rozpoczynały się obowiązkowe studia dwustopniowe i likwidowany był dziekanat studiów zaocznych trzeba było to rozróżnić w dziekanacie magisterskim. Wtedy było wiele niejasności i dla porządku koniecznym było wprowadzenie 4 liter. Dziś w USOS przy oznaczeniu przedmiot/tryb zrezygnowano z tej podwójności.

2020-08-12
Gość serwisu pisze: Szanowny Panie Rektorze,

co się dzieje z budową budynku przy ul. Batorego. Ostatnio przejeżdżałem tą ulicą i nie zauważyłem prowadzonych prac. Czy budowa przebiega zgodnie z harmonogramem?

Z poważaniem
student SGH

Tak, czyli trwają procedury administracyjne konieczne do wejścia ekip na plac budowy.

2020-08-12
Gość serwisu pisze: Planuję wyjazd wakacyjny, który pokryje się z II terminem sesji. Drugi termin może wymagać ode mnie fizycznej obecności w Warszawie, czy też mogę spokojnie pojechać i zaliczyć zdalnie z uwagi na sytuacje epidemiologiczną?

Założyliśmy, że II termin sesji odbędzie się na takich samych zasadach jak I termin.